Εικαστικό αφιέρωμα στην ελληνική ακτοπλοία στη Σύρο

 

Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου σε μια προσπάθεια ανάδ

ειξης του ιστορικού πλούτου και της άρρηκτης σχέσης της Σύρου με τη ναυτιλία και το εμπόριο, διοργανώνουν εκθέσεις των Γεωργίου Μ. Φουστάνου και Εμμανουήλ Ζώρζου στην Πινακοθήκη Κυκλάδων, έως και 30 Ιανουαρίου 2018 με ώρες λειτουργίας 09:00 – 14:45 (Εκτός Κυριακής & Δευτέρας)

Έκθεση Γεωργίου Μ. Φουστάνου: “Ελληνική Ακτοπλοΐα 1945 – 1995”

Η έκθεση παρουσιάζει το πλήρες χρονικό της εξέλιξης της ελληνικής ακτοπλοΐας και συγκεκριμένα των δρομολογίων που είχαν αφετηρία τον Πειραιά, από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και επί μισό αιώνα, μέχρι το 1995. Την εποχή όπου οι μετοχές εταιρειών της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας αρχίζουν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, δημιουργώντας νέα δεδομένα στο χώρο.

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το σύνολο σχεδόν των πλοίων πού πραγματοποίησαν δρομολόγια με αφετηρία τον Πειραιά στην προαναφερθείσα περίοδο, 144 συνολικά πλοία τα οποία παρουσιάζονται μέσα από μία σπάνια συλλογή φωτογραφικού και έντυπου υλικού που υπερβαίνει τις 1.000 εικόνες, ενώ παράλληλα αναφέρεται το πλήρες ιστορικό τους.

H έκθεση ξεκινά με τα τρία ακτοπλοϊκά πλοία NAYΣIKA, EΛENH και KOPYTΣA, τα μοναδικά που επιβίωσαν του Πολέμου και συνεχίζει με τις προσπάθειες πολλών επιχειρηματιών του χώρου που επιχείρησαν χωρίς την παραμικρή κρατική βοήθεια να αποκαταστήσουν την επικοινωνία των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα. Στην προσπάθειά τους αυτή, συνέβαλαν τα μέγιστα και προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης του τουρισμού των νησιών μας ο οποίος εξελίχθηκε στην πορεία ένας από τους βασικούς “αιμοδότες” της ελληνικής οικονομίας.

Ο Γεώργιος Μ. Φουστάνος είναι από τους ανθρώπους που έχει συμβάλει αποφασιστικά στις γνώσεις μας για το έπος της ελληνικής ναυτιλίας.

Η ατμοπλοΐα Φουστάνου υπήρξε ένας από τους 50 συνολικά ακτοπλοϊκούς οικογενειακούς ομίλους που εξυπηρέτησαν μεταπολεμικά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας μέχρι την εποχή που η λειτουργία του κλάδου διαφοροποιήθηκε ριζικά με την εμπλοκή του στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

Έκθεση Εμμανουήλ Ζώρζου: “Παραδοσιακή Ναυπηγοξυλουργική Τέχνη Αιγαίου”.

Ο χρόνος κυλάει. Η τεχνολογία, στην προκειμένη περίπτωση της ναυπηγικής, κάνει άλματα και εκεί που άλλοτε το καραβόσκαρο ήταν το σημείο της περήφανης αναφοράς στην ελληνική ναυτοσύνη, στέκεται όρθια, πεισματικά, η λαϊκή παράδοση. Ένας πολιτισμός και ένα μεράκι που μιλούν για την παράδοση, τη θαυμαστή τέχνη και την ακάματη τεχνική αλλοτινών καιρών. Τότε που το ξύλινο σκάφος όργωνε, προικισμένο με την αλμύρα μιας γνήσιας ναυτοσύνης, το αρχιπέλαγος, το Αιγαίο, και όλα τα Ελληνικά νερά, ενώνοντας τα νησιά, αναδεικνύοντας μόχθο και λεβεντιά, στηρίζοντας τις ίδιες τις κοινωνικές δομές.