Αποτυχία η συνάντηση Χατζηδάκη –Μιχαλολιάκου .Δεν είχε μελέτες να απαιτήσει έργα, πήρε μόνο «θα» και ευχαρίστησε. Στα «θα» και τα μεγάλα έργα του υπουργείου

KX-MIXALOLIAKOS

 

Ότι ζήτησε ο Δήμαρχος Πειραιά , Βασίλης Μιχαλολιάκος του το υποσχέθηκε… ΓΕΝΙΚΩΣ και αορίστως ,  ο Yπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ,Κωστής Χατζηδάκης.

Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε μαζί του , ο κ. Μιχαλολιάκος και στην οποία συμμετείχαν επίσης ο αναπληρωτής Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης , ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρήστος Τσίτουρας, o Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πειραιά  Στέλιος Διαμαντίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου, ο κ. Μιχαλολιάκος έφυγε με υποσχέσεις για όλα τα θέματα που έθεσε .

Το ζητούμενο όμως είναι πόσα απ’ όλα αυτά θα πραγματοποιηθούν ή έστω δρομολογηθούν και δεν θα έχουμε άλλη μια επανάληψη , όπως αυτή της εδώ και έξι χρόνια περιβόητης  επέκτασης του ΤΡΑΜ και της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ , τα οποία ακόμη είναι στα «χαρτιά» και ούτε καν έχουν γίνει σχετικί διαγωνισμοί ;

Επίσης κατά πόσο είναι διασφαλισμένοι οι απαιτούμενοι πόροι για όλα αυτά , από την στιγμή κατά την οποία το ΕΣΠΑ και άλλα ευρωπαικά χρηματοδοτικά προγράμματα , τόσο ως προς τη χρονική τους διάρκεια όσο και ως προς τα εναπομείνανα σ΄αυτά πόσα- φθάνουν στο τέλος τους; Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν ούτε καν μελέτες;

Το πόσο « πετυχημένη» ήταν η συνάντηση και άμεσης εκτέλεσης έργων , αποκάλυψε , στην πρώτη του κιόλας φράση στις δηλώσεις που έκανε προς τους δημοσιογράφους , ο υπουργός Ανάπτυξης , κ.Χατζηδάκης , αμέσως μετά:

Λάβαμε είπε , « συγκεκριμένες αποφάσεις. Καταλήξαμε στο ότι θα γίνει μια συνολική μελέτη που θα περιλαμβάνει το ζήτημα της υπογειοποίησης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, σε συνδυασμό με την τύχη της Ομηρίδου  Σκυλίτση».

  Ούτε μελέτες ,ούτε χρονοδιάγραμμα

Επίσης ότι «θα προχωρήσουν χωρίς καθυστερήσεις οι μονοδρομήσεις»- οι οποίες είχαν δρομολογηθεί επί Φασούλα και ήδη θα είχαν γίνει εδώ και δυο χρόνια αν δεν αντιδρούσαν τότε και πρωτοκλασάτα σήμερα στελέχη του από τη θέση της αντιπολίτευσης που ήταν τότε.

Μονοδρομήσεις που , όπως είπε ο υπουργός, « θα γίνουν παράλληλα με το έργο του Τραμ για να μην υπάρξουν συγκοινωνιακά προβλήματα στον Πειραιά» . Δηλαδή σε πόσα ..χρόνια;

Κι αυτό ήρθε να το επιβεβαιώσει η απάντηση του ίδιου του Δημάρχου , σ΄εύλογη  ερώτηση δημοσιογράφου αν «υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το παραλιακό μέτωπο» .

Ο κ. Μιχαλολιάκος , έσπευσε να τον «αποστομώσει» παραδεχόμενος  ότι φυσικά και δεν …υπάρχει (!) γιατί είναι «μεγάλο έργο»

«Ξέρετε τι μεγάλο έργο είναι η υπογειοποίηση της Ομηρίδου  Σκυλίτση; Ούτε ο πιο τολμηρός και αισιόδοξος δεν τολμούσε να το ονειρευτεί» είπε .

Και για να γίνει πειστικός ότι το έργο αυτό κάποτε θα γίνει μας διαβεβαίωσε, η πίεσή του , « θα είναι καθημερινή».

                                  Ούτε προεκτίμηση δεν έχουν

Και για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία σε …πόσα χρόνια θα γίνουν αυτά , έσπευσε να το …επιβεβαιώσει , στις δικές του δηλώσεις και  ο αναπληρωτής υπουργός κ. Καλογιάννης: «Σε ότι αφορά την υπογειοποίηση της Ομηρίδου  Σκυλίτση έχει ήδη εγκριθεί η αναγκαία πίστωση από το υπουργείο. Βγαίνει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατό, τις επόμενες ημέρες, έτσι ώστε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε όλα τα τεχνικά στοιχεία και την προεκτίμηση του προϋπολογισμού για το συγκεκριμένο έργο».

                 Τα έργα 200 εκατ. ευρώ Σγουρού-Ανωμερίτη εννοούν ;

Επίσης, ότι « θα υπάρξει μια συνεργασία του γενικού γραμματέα του Δήμου με τo γενικό γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων για την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης. Τόσο σε σχέση με το δίκτυο πλοίων όσο και με την αισθητική της ευρύτερης περιοχής», όπως είπε ο υπουργός , δίχως φυσικά να πει τίποτε πιο συγκεκριμένο .

Όπως αν η « αναβάθμιση» αυτή« με «το δίκτυο των πλοίων»  πρόκειται για κάποιον «καλλωπισμό» με τη φύτευση όλο κι όλο κάποιων δένδρων στα απέναντι πεζοδρόμια ή τη γνωστή « φάμπρικά» της ανακατασκευής τους .Ή  θα περιλαμβάνει έργα και πως θα γίνει;

Δεδομένου ότι οι εκτάσεις αυτές της παραλιακής μετώπης ανήκουν στον ΟΛΠ . Και στον οποίο ήδη με χρηματοδότηση της  Περιφέρειας Αττικής, έχουν δρομολογηθεί έργα ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ που θα αναπλάσουν ριζικά το χερσαίο τμήμα του λιμένα του Πειραιά και θα δημιουργήσουν εκτός των άλλων την «Πολιτιστική Ακτή» με μουσεία , πράσινες διαδρομές και άλλα;

Το υπουργείο και ο Δήμος τι …άλλο θα πράξουν χωρίς να έχουν καν …ένα πρώτο σχέδιο; Έχουν λάβει στον τυχόν όποιο «σχεδιασμό» τους, τα παραπάνω έργα ; Ή πρόκειται να κάνουν έργα «στο γάμο του καραγκιόζ绨και για το « Θεαθήναι» προκειμένου η παντελώς ανύπαρκτη σ΄έργα Δημοτική Αρχή Μιχαλολιάκου και ενόψει Δημοτικών Εκλογών του χρόνου , να φανεί ότι κάτι κάνει ;

                          Τι τελικά πήρε ;

Τελικά το μόνο συγκεκριμένο αίτημά του , που έγινε δεκτό κι αυτό όμως με όρους ήταν η παραχώρηση του βρεφονηπιακού σταθμού της ΣΤΑ.ΣΥ. στο Δήμο Πειραιά για να αξιοποιηθεί από το Δήμο αλλά με την υποχρέωση να εξυπηρετούνται τα παιδιά των υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ. Που σημαίνει ότι εάν και εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις θα γίνονται στη  συνέχεια δεκτά παιδιά δημοτών του Πειραιά .

Ακόμη την παραχώρηση ακινήτου του υπουργείου στο Σχιστό και την έγκριση από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό, κ. Καλογιάννης, του διαγωνισμού που προτίθεται ο Δήμος Πειραιά να προχωρήσει για πέντε ακίνητα του Δήμου του με την διαδικασία των συμβάσεων παραχώρησης.

       Τα υπόλοιπα «θα»

Ακόμη ,ο κ. Μιχαλολιάκος , έλαβε υποσχέσεις – χωρίς πάντα χρονοδιάγραμμα ή προυπολογισμούς- για έργα αποστράγγισης των ομβρίων υδάτων , αξιοποίηση των παλαιών γραμμών από τη ΔΕΛΤΑ μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, σε πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο, εξαγγελία που η υλοποίησή της εκκρεμεί σχεδόν εδώ και μια …δεκαετία.