Συρρικνώνει η κυβέρνηση τα εσπερινά ΕΠΑΛ της Πάτρας

 

Το θέμα της συρρίκνωσης των τριών Εσπερινών ΕΠΑΛ της Πάτρας, συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Εισηγητικά ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, αναφέρθηκε στην πρόταση της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, για υιοθέτηση των τριών σχολείων από τον Δήμο Πατρέων. Θετικά υπέρ της πρότασης, έχει ήδη ταχθεί η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.

Ο δήμος απαιτεί από  την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να επαναφέρει τη δομή των τριών Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. της Πάτρας όπως ήταν, καθώς  και να αποσυρθεί το σχετικό ΦΕΚ (ΦΕΚ 1890, Υπουργική Απόφαση Φ20/83241/Δ4), «εφόσον  οι περίεργες αυτές αλλαγές εκτός από παράλογες είναι και αντιμαθητικές».

Στη συνεδρίαση ήταν παρών και τοποθετήθηκε αναλυτικά επί του θέματος, ο Πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ, Χρήστος Σιάκος, ενώ η εισήγηση της Αντιδημαρχίας Παιδείας, αναφέρει μεταξύ άλλων: Η κυβέρνηση μετά το 3ο μνημόνιο, τις ενδιάμεσες αξιολογήσεις, τις συνεχείς κινήσεις συρρίκνωσης του Δημόσιου σχολείου σε όλες τις βαθμίδες, με τα συνεχή νομοθετήματα, τις Υπουργικές Αποφάσεις και τα σχέδια Νόμου, την έλλειψη διορισμών, χτυπάει τώρα ένα από τα πιο ευαίσθητα κομμάτια της Εκπαίδευσης στη περιοχή των Πατρών, τα τρια Εσπερινά ΕΠΑ.Λ της Πάτρας. Είναι φανερό ότι ενώ μιλάνε για αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, στην ουσία εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τις οδηγίες ΟΟΣΑ και παράλληλα εμπαίζουν το λαό και μάλιστα τα πιο χτυπημένα στρώματα.

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας δεν θεωρεί πλεονασμό να αναφέρει ότι στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. φοιτούν ανήλικοι και ενήλικοι μαθητές που και οι ίδιοι αλλά και οι οικογένειές τους έχουν χτυπηθεί από τη πολιτική των μνημονίων και της φτωχοποίησης σε υπερθετικό βαθμό. Τα κριτήρια των αλλαγών δεν έχουν κοινωνικό χαρακτήρα, αλλά περισσότερο δημοσιονομικό και υποστηρικτικό των «δυνάμεων της αγοράς».

Σ΄ανακοίνωση του Δήμου επισημαίνεται ότι όχι μόνο οι θεσμοί της πατρινής κοινωνίας δεν είχαν ενημερωθεί για λόγους διαφάνειας, δημοκρατίας και πολιτικής ευθύνης (ΕΛΜΕ, Δήμος Πατρέων, Ένωση Γονέων, κ.λπ.), αλλά ούτε τα επιλεγμένα διοικητικά στελέχη των σχολείων.

Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ενήλικοι μαθητές πληροφορήθηκαν τις αλλαγές μέσω της φόρμας των ηλεκτρονικών εγγραφών με τους κωδικούς του TAXIS.

Ενώ οι εγγραφές ξεκίνησαν στις 14/5 η Υπουργική απόφαση που περιέχει τις μετακινήσεις και συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 24/5/2018 (Υπουργική Απόφαση Φ20/83241/Δ4, ΦΕΚ 1890).

Επί ένα δεκαήμερο, δηλαδή, οι εγγραφόμενοι καλούνταν να υπογράψουν την αίτηση εγγραφή τους, η οποία αναφερόταν σε προηγούμενη Υπουργική απόφαση, και η οποία περιείχε τους μετακινούμενους τομείς και ειδικότητες στα αρχικά σχολεία τους, αλλά δεν εμφανίζονταν στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Η πρακτική αλλά και η αντίληψη αυτή της διοίκησης της εκπαίδευσης και αντιδημοκρατική είναι αλλά και μη σύννομη.

Συγκεκριμένα μετακινούνται, συγχωνεύονται και κλείνουν:

-από το 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ: 4 Τομείς, 5 Ειδικότητες, 15 τμήματα και 17 εκπαιδευτικοί, με άμεσο αποτέλεσμα να οδηγείται το σχολείο σε κλείσιμο.

-από το 9ο Εσπερινό ΕΠΑΛ: 2 Τομείς, 2 Ειδικότητες, 6 τμήματα και 3 εκπαιδευτικοί ,

-από το 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ: 2 Τομείς, 2 Ειδικότητες, 6 τμήματα και 5 εκπαιδευτικοί

ΣΥΝΟΛΟ: 8 Τομείς και 9 Ειδικότητες.

Είκοσι (25) εκπαιδευτικοί  αναγκάζονται να μετακινηθούν αυξάνοντας τον αριθμό των υπεράριθμων στη περιοχή μας και 27 τμήματα μαθητών μετακινούνται σε διαφορετικά σημεία της πόλης από αυτά που φοιτούσαν.

Η κατανομή αυτή έχει γίνει είτε με σκοπιμότητα είτε με προχειρότητα, χωρίς να υπολογιστεί η κοινωνική διάσταση των νυχτερινών επαγγελματικών σχολείων και οι ιδιαιτερότητες που αυτή συνεπάγεται. Αν ήταν αναγκαίες κάποιες αλλαγές στα εσπερινά επαγγελματικά σχολεία, έπρεπε να γίνουν με πιο ορθολογικό τρόπο, όχι όμως στο πνεύμα των οδηγιών του ΟΟΣΑ και της πολιτικής του δημοσιονομικού κόφτη. Και σε κάθε περίπτωση έπρεπε να προηγηθεί συζήτηση με τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τη τοπική κοινωνία. Και στη συνέχεια έπρεπε να δοθεί ικανός χρόνος ενημέρωσης των γονιών και μαθητών και όχι όλα αυτά να συντελούνται «εν κρυπτώ» και αιφνιδιαστικά. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών και η τοπική κοινωνία δεν δέχονται τετελεσμένα γεγονότα, τα απορρίπτουν και αγωνίζονται για τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και υπέρ του δημόσιου σχολείου».