Χάθηκαν τέσσερα ολόκληρα χρόνια για την παράκαμψη της Άλλης Μεριάς

 

 

 

Των Ηλία Ξηρακιά

Γιάννη Γκουντέλια

π. Αντιδημάρχων Βόλου

 

Ένα θέμα μακροχρόνιου προγραμματισμού για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή του Πηλίου είναι ο επανεξέταση του δικτύου της Εθνικής Οδού(ΕΟ) στον άξονα Βόλου – Πορταριάς. Η παλαιά χάραξη που διέρχεται μέσα από τους οικισμούς Ανακασιάς – Άνω Βόλου – Πορταριάς πρέπει να επανασχεδιασθεί με στόχο την παράκαμψη των οικιστικών περιοχών.

Η λειτουργία του περιφερειακού, εδώ και μια 10ετία, βλέπουμε ότι δημιούργησε ήδη μια de facto τροποποίηση της ΕΟ με τη κυκλοφορία, από και προς το Πήλιο, να γίνεται πλέον, σε σημαντικό ποσοστό, μέσου της Άλλης Μεριάς. Έτσι ενώ η παλαιά διαδρομή δια των οδών Κ. Καρτάλη – Κύπρου – Άλλη Μεριά – Πήλιο ήταν μια σπάνια επιλογή για τους οδηγούς σήμερα δια του περιφερειακού έγινε η πρώτη τους προτίμηση.

Αυτό έχει σαν συνέπεια η Άλλη Μεριά να ασφυκτιά κυκλοφοριακά, αφού από το μοναδικό στενό και χωρίς πεζοδρόμια δημοτικό δρόμο, που διασχίζει κάθετα τον οικισμό, να διέρχεται πλέον σημαντικός κυκλοφοριακός φόρτος με βαριά οχήματα και λεωφορεία. Η αντιμετώπιση του προβλήματος που κυριολεκτικά «πνίγει» το όμορφο προάστιο της πόλης μας είναι επιτακτική και αφορά τόσο το Δήμο όσο και την Περιφέρεια.

Η πρώην Νομαρχία σε συνεργασία με τους δήμους Πορταριάς και Ιωλκού είχαν ήδη διερευνήσει, με προκαταρκτικές μελέτες, τον επανασχεδιασμό του τμήματος της ΕΟ Βόλου – Πορταριάς με δύο εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο προέβλεπε μια νέα χάραξη της ΕΟ που θα ξεκινούσε από τη σήραγγα της Γορίτσας και ακολουθώντας διαδρομή 8 χιλ, ανατολικά των οικισμών, θα κατέληγε σε σημείο της ΕΟ αμέσως μετά τον οικισμό της Πορταριάς, παρακάμπτοντας ‘έτσι όλους τους υπάρχοντες οικισμούς. Μια λύση με σχετικά μεγάλο κόστος που όμως θα έλυνε οριστικά και με σύγχρονο σχεδιασμό το πρόβλημα της άμεσης πρόσβασης των κατοίκων και επισκεπτών από και προς τα Χάνια και το Α. Πήλιο.

Άμεσα όμως θα μπορούσε να γίνει η παράκαμψη της Άλλης Μεριάς αξιοποιώντας τον υπάρχοντα δασικό δρόμο που ξεκινάει  από την γέφυρα της Άλλης Μεριάς και καταλήγει στην ΕΟ στο ύψος της Επισκοπής. Το κόστος είναι πολύ μικρότερο και η διαδικασία της κατασκευής σχετικά εύκολη. Με βάση λοιπόν προκαταρκτική μελέτη, που επίσης είχε συνταχθεί, ξεκινήσαμε τη διαδικασία έκδοσης των πρώτων αδειών, με δεδομένο ότι ο λόφος της Επισκοπής έχει χαρακτηριστεί χώρος αρχαιολογικός και το όριο του ταυτίζεται με τον υπάρχοντα χωματόδρομο. Απαιτείται γι’ αυτό μικρή μετατόπιση του ορίου του αρχαιολογικού χώρου. Ο φάκελος είχε υποβληθεί στο τοπικό αρχαιολογικό συμβούλιο(Λάρισα) αλλά η απόφασή τους ήταν ότι έπρεπε να επανεξεταστεί από το ΚΑΣ (κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο).

Η εγκατάσταση στο Δήμο της σημερινής Δημοτικής Αρχής μας δείχνει, τέσσερα χρόνια μετά, ότι η συνέχεια και στο θέμα αυτό είχε επίσης εγκαταλειφθεί αφού καμία ενέργεια μέχρι σήμερα δεν έχει δρομολογηθεί.

Η πρόσφατη μάλιστα διάνοιξη, με τυμπανοκρουσίες και παρουσία γαϊδουριών, με μεγάλη καθυστέρηση, στο στένωμα «Ξαϊδάρα» μέσα στον οικισμό Άλλης Μεριάς, διευκόλυνε την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου με περισσότερα βαρέα οχήματα

Ας σταματήσουν λοιπόν να μέμφονται και να υβρίζουν διαρκώς τους προηγούμενους για το πόσα σχεδίασαν και πρόλαβαν να υλοποιήσουν σε μόλις τρία χρόνια και σε καθεστώς συνένωσης εν λειτουργία, οκτώ παλαιών δήμων και μιας κοινότητας και εβδομήντα πέντε παλαιών δημοτικών επιχειρήσεων.

Δίκαια λοιπόν οι κάτοικοι της Άλλης Μεριάς και οι βολιώτες διαμαρτύρονται ότι για ένα ακόμη σημαντικό έργο υποδομής της πόλης και της περιοχής χάθηκαν τέσσερα ολόκληρα χρόνια.