Ζητούν δρομολόγηση πλοίου και για Πειραιά- Σουβάλα

Ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για τη δρομολόγηση ανοικτού ή κλειστού πλοίου στη γραμμή Πειραιά- Σουβάλα Αίγινας, κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.

Όπως αναφέρει ο Βουλευτής, κάτοικοι και επαγγελματίες που βρίσκονται στη βορειοανατολική πλευρά του νησιού, αναγκάζονται να μεταβαίνουν στο κέντρο της Αίγινας, που απέχει 10 χιλιόμετρα, για να ταξιδέψουν με πλοίο για τον Πειραιά, τη στιγμή που θα μπορούσαν να πηγαίνουν ακόμα και πεζοί στο λιμάνι της Σουβάλας.

Ο κ. Κατσαφάδος επισημαίνει στην ερώτησή του ότι το πρόβλημα εντείνεται ακόμη περισσότερο, καθώς δεν υπάρχουν συχνά δρομολόγια λεωφορείων για το κέντρο της Αίγινας, με αποτέλεσμα να πρέπει να καλέσουν ταξί, κάτι που κοστίζει περίπου 15-18€. Παράλληλα, ο Βουλευτής τονίζει ότι όταν υπήρχε πλοίο που κάλυπτε τη γραμμή Πειραιάς- Σουβάλα, Σουβάλα-Πειραιά, είχε αυξηθεί κατά πολύ η προσβασιμότητα και η επισκεψιμότητα στην βορειανατολική πλευρά.

Η ερώτηση του κ. Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής:

«Την ανάγκη για άμεση δρομολόγηση ενός ανοικτού ή κλειστού οχηματαγωγού πλοίου που να εκτελεί τη γραμμή Πειραιά-Σουβάλα και Σουβάλα-Πειραιά επισημαίνουν σύσσωμοι οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της Αίγινας και κυρίως της βορειοανατολικής πλευράς, οι οποίοι για να εξυπηρετηθούν είναι υποχρεωμένοι να μεταφερθούν στο λιμάνι της Αίγινας, 10 χιλιόμετρα μακριά. Το πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο, καθώς δεν υπάρχουν συχνά δρομολόγια λεωφορείων για το κέντρο της Αίγινας, με αποτέλεσμα να πρέπει να καλέσουν ταξί κάτι που κοστίζει 15-18€ περίπου. Οι δε περιοχές όπως το Βαθύ, ο Μεσαγρός και η Κυψέλη, στερούνται επιπλέον και χερσαίας συγκοινωνιακής γραμμής, γεγονός που επιτείνει το πρόβλημα πρόσβασης.

Πριν δυο χρόνια είχε δρομολογηθεί στο λιμάνι της Σουβάλας ανοικτό πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια Πειραιά-Σουβάλα και Σουβάλα-Πειραιά και αυτό είχε συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάταση της περιοχής, καθώς αυξήθηκε κατά πολύ η προσβασιμότητα και η επισκεψιμότητα στην βορειανατολική πλευρά. Δυστυχώς, πέρυσι, το εν λόγω δρομολόγιο σταμάτησε, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση της κίνησης και των επισκεπτών και την πτώση των οικονομικών εσόδων για τους τοπικούς επαγγελματίες.

Για το θέμα οι δημοτικές κοινότητες Βαθέως, Μεσαγρού και Κυψέλης έχουν πάρει ομόφωνες αποφάσεις στα τοπικά του συμβούλια, ενώ οι κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής έχουν κινητοποιηθεί μαζεύοντας υπογραφές.

Κατόπιν τούτων Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να επαναδρομολογηθεί οχηματαγωγό πλοίο ανοικτού ή κλειστού πλοίου στη γραμμή Πειραιά-Σουβάλα και Σουβάλα-Πειραιά;