Ακόμα στα « χαρτιά» σε πολλά σχολεία το πρόγραμμα κολύμβησης  που θέσπισε  ο Φίλης

βοτσαλάκια-κολυμβητηριο

Σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε τον Αύγουστο το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, από το σχολικό έτος 2016-2017 οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων όλης της χώρας, που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από τον χώρο διεξαγωγής του μαθήματος κολύμβησης, καθώς και οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης σε ειδικές περιπτώσεις, θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν το αντικείμενο της κολύμβησης.

Δυστυχώς παρότι έχει ξεκινήσει εδώ και βδομάδες η νέα σχολική χρονιά στη συντριπτική πλειοψηφία των Δημοτικών Σχολείων  της χώρας …παραμένει στα «χαρτιά».

Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι ιδιαιτέρως σημαντική για πολλούς λόγους.

Ο κρισιμότερος λόγος είναι η εξοικείωση των παιδιών με το υγρό στοιχείο και συνεπώς η πρόληψη των ατυχημάτων στο νερό, ιδίως σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα, η οποία περιβάλλεται από θάλασσα (αξίζει να σημειωθεί ότι το καλοκαίρι του 2015 ο αριθμός των θανάτων από πνιγμό στη θάλασσα ανήλθε συνολικά σε 146 άτομα!). Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των παιδιών μέσα στο νερό, μέσω της γνώσης βασικών κολυμβητικών δεξιοτήτων, οι οποίες θα τους επιτρέπουν την ψύχραιμη και ασφαλέστερη αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων στο υδάτινο περιβάλλον, είναι ζωτικής σημασίας.

Επιπρόσθετα και σε πιο μακροπρόθεσμη βάση, η επαφή, η εξοικείωση και η πιθανή μελλοντική ενασχόληση ενός παιδιού με το άθλημα της κολύμβησης, επιφέρει σημαντικά οφέλη.

Αρχικά, η κολύμβηση είναι ο ασφαλέστερος τρόπος άσκησης, καθώς, δεδομένου του χώρου όπου πραγματοποιείται, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συμβεί κάποιος σοβαρός τραυματισμός.

Παράλληλα, ενισχύει τη λειτουργία της καρδιάς, το κυκλοφορικό, το αναπνευστικό (έχει αποδεδειγμένα ευεργετικά αποτελέσματα στον καλύτερο έλεγχο του βρογχικού άσθματος) και το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού, ενώ βοηθάει και σε προβλήματα που σχετίζονται με την ορθή στάση του σώματος.

Τέλος, η επαφή με το υγρό στοιχείο φαίνεται να συμβάλλει και σε μια καλή ψυχολογική υγεία μέσω της καλύτερης αντιμετώπισης καταστάσεων που προκαλούν άγχος, ενώ ενισχύει την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη αισθημάτων συνεργασίας μέσω της επαφής με συνομηλίκους.