Μεγαλοστομίες  Σπίρτζη για ΒΑΟΚ …που ούτε στα «χαρτιά» δεν είναι ολοκληρωμένος   

 

DSC07289.JPG-σπιρτζης κρητηΑντί για τον τρόπο χρηματοδότησης , κατασκευής του τον   Βόρειου Οδικού Αυτοκινητοδρόμου Κρήτης (ΒΟΑΚ)  και ένα  έστω στοιχειώδες χρονοδιάγραμμα δρομολόγησή του και ολοκλήρωσης του …σχεδιασμού του ,   ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης,  επέλεξε να ανακοίνωση « θα» και να δώσει « τσάμπα» δεσμεύσεις και υποσχέσεις . Όπως ότι …δεν θα έχει διόδια . Κάτι βεβαίως που γνωρίζει όταν μετά από …χρόνια , έρθει η στιγμή να ληφθεί η σχετική απόφαση, είναι βέβαιον ανεξαρτήτως ποια είναι η κυβέρνηση , εκείνος δεν θα είναι σ΄αυτό το πόστο .

Τι σχετικές ανακοινώσεις ο υπουργός έκανε σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Κρήτης ,  στο πλαίσιο της επίσκεψής του , στο νησί.

Στη σύσκεψη , η οποία ήταν πολύωρη ,  αναφέρθηκε επίσης  στην αναμενόμενη δημοσιοποίηση των τευχών δημοπράτησης του αεροδρομίου Καστελίου τον Φεβρουάριο, αλλά και στα μεγάλα έργα υποδομών και ανάπτυξης που στοχεύουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση του νησιού που τα έχει ανάγκη η Κρήτη. Παρόντες ήταν ο Περιφερειάρχης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο βουλευτής Σωκράτης Βαρδάκης, και στελέχη του ΟΑΚ, ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, και ΥΠΑ αεροδρομίου Ηρακλείου.

Ο Υπουργός αποδέχθηκε την πάγια θέση της Περιφέρειας για την κατασκευή του ΒΟΑΚ χωρίς διόδια αλλά και στην δημιουργία των αναγκαίων αναπτυξιακών έργων-οδικά, υδρευτικά, αρδευτικά, αποχετευτικά- που προωθεί η Περιφέρεια, τονίζοντας ότι η συνεργασία μεταξύ Υπουργείου και Περιφέρειας είναι άριστη. Μάλιστα ο Υπουργός είπε πως η Κρήτη χρειάζεται τις αναγκαίες υποδομές τονίζοντας  ότι «της το χρωστάμε να αποτελέσει πρότυπο ανάπτυξης».

«Η Κρήτη έχει ανάγκη και άλλων υποδομών όπως είναι ο ΝΟΑΚ, έλλειμμα υπάρχει σε υποδομές ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης υποδομών που βοηθούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της Κρήτης που θέλουμε να αποτελέσει και πρότυπο και της το χρωστάμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

Ο Υπουργός στις δηλώσεις του στη Περιφέρεια αναφερόμενος στις συναντήσεις του για τον ΒΟΑΚ αλλά και στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης είπε: «Έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό ως Κυβέρνηση για την εξεύρεση ανταποδοτικών για τους αυτοκινητόδρομους. Αυτό προβλέπει τη μη ιδιωτικοποίηση και την καλύτερη αξιοποίηση της «Εγνατίας» και των δημόσιων δρόμων. Αυτό που προέχει αυτή την στιγμή για τον ΒΟΑΚ είναι να υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός και να γίνει ο δρόμος. Δεν μπορεί η Κρήτη να περιμένει αποσπασματικά και επιμέρους έργα μετά από δεκαετίες πότε θα γίνει ο ΒΟΑΚ. Συναντήσεις είχαμε χθες και σήμερα σε Λασίθι και Ηράκλειο και θα ακολουθήσουν ανάλογες σε Ρέθυμνο και Χανιά. Έχουμε πολύ στενή συνεργασία με τον Περιφερειάρχη, προκειμένου  το Υπουργείο και η Περιφέρεια από κοινού να αποφασίσουν πως θα γίνει ολοκληρωμένα το έργο του ΒΟΑΚ, να ενημερωθούν και οι πολίτες για το ποια τμήματα έχουν ανατεθεί εδώ και δεκαετίες οι μελέτες που δεν έχουν παραδοθεί και σε ποια τμήματα που είναι και η πλειοψηφία δεν υπάρχει τίποτα ούτε πρόταση. Πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός για όλο το έργο, να καταλήξουμε στον τρόπο που θα χρηματοδοτηθεί το έργο και από πού, ποιες υπηρεσίες θα ασχοληθούν με το έργο για να ξέρουν όλοι ποια υπηρεσία και ποιος είναι υπεύθυνος για κάθε τι που κάνουμε».

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Καστελίου ανέφερε ότι «σχεδιασμός μας είναι να πάμε στον οριστικό διαγωνισμό του Καστελίου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σήμερα έγινε σύσκεψη με τον Αερολιμενάρχη Ηρακλείου, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και πολύ σύντομα θα κατέβει στη Κρήτη κλιμάκιο της ΥΠΑ για να εισηγηθεί τις βέλτιστες λύσεις που μπορούν να δοθούν για το αεροδρόμιο Ηρακλείου».

Στ. Αρναουτάκης: Δικαίωση της Περιφέρειας

«Είναι μια δικαίωση της Περιφέρειας και αποδεικνύουμε ότι ο ΒΟΑΚ μπορεί να γίνει χωρίς διόδια. Δυστυχώς δικαιωνόμαστε για άλλη μια φορά ότι δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες, πρέπει να δούμε τις ευθύνες όλων όπως επίσης να τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα εκ μέρους του Υπουργείου πως ολοκληρώνονται αυτές οι μελέτες οι οποίες υπάρχουν, πως προετοιμάζονται οι νέες μελέτες και ποιο θα είναι το νέο κόστος» τόνισε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης. Ο ίδιος επισήμανε ότι, μπορεί να γίνει αυτό το μεγάλο έργο από την στιγμή που υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες και θα μπορεί να κατασκευαστεί με ρήτρα διαθεσιμότητας, εξηγώντας: «Με αυτό εννοούμε ότι, κάθε χρόνο το Κράτος θα πληρώνει σε ένα ανάδοχο του έργου ένα ποσό από το ΠΔΕ. Η Κρήτη δεν έχει μεγάλα έργα. Υπάρχει άριστη συνεργασία με τον κ. Σπίρτζη, και χθες και σήμερα για αρκετές ώρες που συνεργαστήκαμε, θα συναντηθούμε εκ νέου στην Αθήνα ενώ θα επισκεφθεί και πάλι την Κρήτη. Επίσης θα αποφασίσουμε για τον δρόμο προς Μεσσαρά, ο δρόμος Εξάντη-Πάνορμο και μια σειρά άλλων έργων, το οδικό Χαμέζι-Σητεία, σε όλο το νησί».

Ο Περιφερειάρχης αναφερόμενος στα αεροδρόμια Καστελίου και Ηρακλείου είπε ότι αναμένονται στις 23 Φεβρουαρίου τα τεύχη δημοπράτησης ενώ υποστήριξε την άποψη ότι «μέχρι να βρεθεί ο ανάδοχος και να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρέπει στο αεροδρόμιο Ηρακλείου να υπάρξει λειτουργική, αισθητική αναβάθμιση».