Ρόλο « ντεκόρ» της Κουντουρά επέλεξαν οι Περιφερειάρχες

imagegen

Την ώρα που η κυβέρνηση αυξάνει το ΦΠΑ στα νησιά και τα ξενοδοχεία ( όλης της χώρας) και δεν έχει αποκλείσει την επιβολή επιπλέον τέλους διαμονής ανά επισκέπτη σε κάθε ξενοδεχείο της χώρας ( χειμώνα, καλοκαίρι), η αναπληρωτής Υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, κάλεσε όλους τους Περιφερειάρχες της  χώρας για να τους παρουσιάσει την  «Εθνική Στρατηγική για το Τουρισμό».

Είναι χαρακτηριστική ωστόσο η στάση των Περιφερειαρχών . Στην επίσημη ανακοίνωσή τους ( της Ένωσης Περιφερειών  Ελλάδας) δεν γίνεται καμία αναφορά  σ΄όλα τα παραπάνω και την ακολουθούμενη πολιτική της κυβέρνησης σε μια σειρά τομείς που επηρεάζουν αρνητικά το τουριστικό προιόν της χώρας.

Επίσης συζήτησαν για « άνοιγμα σε νέες αγορές» ενώ ο ίδιος πλέον ο πρωθυπουργός δεν αποκλείει ένα Crexit  και κορυφαία κυβερνητικά στελέχη μιλάνε ακόμη και για έξοδο από το ευρώ.

Αντιθέτως , στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι  «με δεδομένο πως η Ελλάδα αποτελεί μοναδικό προορισμό ο οποίος μάλιστα βρίσκεται στους πέντε κορυφαίους του πλανήτη, υπήρξε κοινή η διαπίστωση για την ανάγκη χάραξης εθνικής στρατηγικής και σχεδιασμού, με συγκεκριμένους και ξεκάθαρους στόχους, άξονες και δράσεις που θα αναδείξουν τον πραγματικό ρόλο και την δύναμη της ελληνικής τουριστικής οικονομίας».

Η «Εθνική Στρατηγική για το Τουρισμό» που τους παρουσίασε η Υπουργός , αποτελείται από δύο άξονες: Το «Πενταετές Σχέδιο Δράσης» και το «Ελλάδα – Εικόνα και Ταυτότητα».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΝΠΕ , κεντρικοί στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής είναι:

  • Επιμήκυνση Τουριστικής Περιόδου και μείωση της εποχικότητας
  • Αναβάθμιση ποιότητας των Τουριστικών Προϊόντων και Υπηρεσιών
  • Αύξηση εσόδων ανά επισκέπτη / αύξηση της μέσης δαπάνης των επισκεπτών (και  επέκταση του μέσου χρόνου παραμονής τους)
  • Βελτίωση Υποδομών συνδεόμενων με τον τουρισμό πχ αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, κτλ
  • Αναβάθμιση διοικητικής οργάνωσης, παρακολούθηση της Τουριστικής πολιτικής κ.λπ.
  • Στοχευμένη και ανταγωνιστική ανάπτυξη των Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
  • Προβολή του Ελληνικού Τουρισμού και των Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
  • Στήριξη της Επιχειρηματικότητας και των Επενδύσεων

Επίσης συζητήθηκαν και οι τρόποι ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (Πολιτιστικός – Θρησκευτικός, Ιατρικός – Ιαματικός, Υπαίθρου –  Γαστρονομία, Συνεδριακός, Ναυτικός – Κρουαζιέρες /Yachting, City break, Αθλητικός – προπονητικός Τουρισμός και Luxury).

Το νέο ΕΣΠΑ

Σχετικά με το νέο ΕΣΠΑ τονίστηκε η ανάγκη στόχευσης σε πέντε προτεραιότητες: την Αναβάθμιση και υψηλή ποιότητα, τις Υποδομές, Υπηρεσίες και Προϊόντα, την Τουριστική Εκπαίδευση, τις Συντονισμένες δράσεις προώθησης τουριστικού προϊόντος και την Ανάπτυξη Ειδικών Μορφών Τουρισμού.

Άνοιγμα σε νέες αγορές

Στο πλαίσιο της προσέλκυσης νέων αγορών, τονίστηκε η ανάγκη μίας κοινής προσπάθειας για το άνοιγμα σε νέες αγορές με στόχευση στις Αραβικές χώρες, την Τουρκία, την Κίνα και Κορέα, τη Βραζιλία καθώς και την ενδυνάμωση των αγορών της Αμερικής και της Ρωσίας.

Η Υπουργός ενημέρωσε πως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει μία περιοδεία στις περιφέρειες της χώρας προκειμένου να καταγραφούν οι προτάσεις για τη χάραξη της εθνικής στρατηγικής, τον σχεδιασμό του νέο ΕΣΠΑ, οι ανάγκες και τα προβλήματα της κάθε περιοχής. Στόχος είναι μέχρι το Νοέμβριο να έχει καταρτιστεί το εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων με τους Περιφερειάρχες επίσης υπήρξε ενημέρωση για την καμπάνια που τιτλοφορείται «welcome 2015» και αφορά σημεία υποδοχής τουριστών (αεροδρόμια, λιμάνια κ.α.), για τις δυνατότητες προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσα από τη βιομηχανία του κινηματογράφου αλλά και για την προβολή σειράς ντοκιμαντέρ και επεισοδίων προώθησης της χώρας μας σε νέες αγορές όπως η Ρωσία, οι Αραβικές χώρες, η Κίνα, η Κορέα κ.α.

                           Αγοραστός

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Περιφερειάρχης Θεσσαλία κ. Κώστας Αγοραστός εστίασε στην ανάγκη διαμόρφωσης ενός κοινού οράματος μεταξύ του υπουργείου, του ΕΟΤ, των Περιφερειών και των υπολοίπων φορέων, σημειώνοντας πως το τουριστικό προϊόν θα πρέπει να αναπτυχθεί «με έμφαση στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής». Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως ήδη με σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές της περασμένης άνοιξης, η Περιφέρεια ανέλαβε πρωτοβουλία για τη σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος στη Θεσσαλία.

Επίσης, παρουσίασε στην υπουργό Τουρισμού όλες τις δράσεις, πρωτοβουλίες και έργα που πραγματοποίησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας από το 2011 έως σήμερα, με στόχο την ανάπτυξη και ενδυνάμωση του τουριστικού προϊόντος στην περιοχή, όχι μόνον με την παραδοσιακή μορφή, αλλά και με εναλλακτικές.

Μέσα από έργα ύψους περίπου 1 εκ. ευρώ, υλοποιήθηκαν η προστασία, ανάπλαση και ανάδειξη του παραδοσιακού οικισμού της Ρεντίνας, η βελτίωση και σήμανση του δικτύου των ορειβατικών μονοπατιών στην περιοχή της Λίμνης Πλαστήρα, η ανάδειξη του κάστρου της πόλης των Τρικάλων και της ιαματικής πηγής στο Κόκκινο Νερό του δήμου Αγιάς, καθώς και η σήμανση και προβολή τοπίων του δήμου Αγιάς.

Αλληλένδετα επίσης με την τουριστική ανάπτυξη, είναι και έργα από τον τομέα του πολιτισμού για τη διαφύλαξη της ιστορικής μας κληρονομίας, όπως οι παρεμβάσεις στο βυζαντινό Κάστρο στο Φανάρι και στα κάστρα της Μελιβοίας και των Φαρσάλων, η προστασία και ανάδειξη του αρχαίου οικισμού στο Διμήνι και πολλών ακόμη μνημείων ανεκτίμητης ιστορικής αξίας συνολικού προϋπολογισμού 15,4 εκ. ευρώ.

Αναφέρθηκε στο σχεδιασμό μιας θεματικής διαδρομής η οποία θα περιλαμβάνει τα αρχαία θέατρα που βρίσκονται στη Θεσσαλία καθώς και άλλα σημαντικά πολιτιστικά μνημεία. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, χρηματοδοτήθηκε μέσω του ΕΣΠΑ μέρος των έργων στα αρχαία θέατρα της Λάρισας και Δημητριάδας.