Στην τελική ευθεία η ανακατασκευή 29 χλμ του Μπράλλος- Άμφισσα

amfissa

Την απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Βελτίωση του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, Τμήμα ΜΠΡΑΛΛΟΣ-ΑΜΦΙΣΣΑ στους Νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας συνολικού μήκους 28,61km περίπου, υπέγραψε ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης.

Φορέας υλοποίησης του έργου είναι σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η ΕΥΔΕ/ΠΑΘΕ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η γεωγραφική θέση του προσδιορίζεται εντός περιοχής υπαγόμενης διοικητικά στους Δήμους Λαμιέων, Αμφίκλειας-Ελάτειας και Δελφών του Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Το έργο εντάσσεται στον άξονα της Ε.Ο. Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που αποτελεί τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αφορά βελτίωση της υφιστάμενης οδού και νέα χάραξη. Έχει αφετηρία που βρίσκεται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. πριν τον οικισμό του Μπράλλου και πέρας επί της υφιστάμενης οδού μετά την επιρροή του Ι.Κ. Ελαιώνα. Επιπλέον, περιλαμβάνει παράπλευρο δίκτυο, ισόπεδους κόμβους, τεχνικά έργα (γέφυρες, τοίχους αντιστήριξης, σήραγγες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετούς).

Η υφιστάμενη Ε.Ο. Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο εξυπηρετεί μεγάλο φόρτο τοπικών μετακινήσεων αλλά και διερχόμενων μετακινήσεων από την κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της δυτικής και νότιας χώρας καθώς αποτελεί συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας οδού. Ως εκ τούτου και με δεδομένο το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας σήμερα κρίθηκε απαραίτητη η αναβάθμισή της κατά τμήματα ένα από τα οποία είναι και το ΜΠΡΑΛΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ. Με την αναβάθμιση αυτή επιτυγχάνεται:

– Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Επισημαίνεται ότι στο προαναφερόμενο τμήμα κινείται ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό βαρέων οχημάτων λόγω των μεταλλείων του βωξίτη στον Παρνασσό.

– Σημαντική μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία, αλλά και σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής για τους χρήστες με προέλευση της Νοτιο-δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.

-Η παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.

– Η οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.

–  Η τουριστική ανάπτυξη των βόρειων παραλιών του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.