Επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη.11.000 ευρώ τα ημερήσια έσοδα

 

Η εφαρμογή και λειτουργία του συστήματος  ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης και η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου- Πολυχρονιάδου, παρουσία του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου για δράσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και δημόσιας τάξης, Λευτέρη Κιοσέογλου.

Το νέο σύστημα στάθμευσης που λειτουργεί στον Δήμο Θεσσαλονίκης -και συγκεκριμένα στην 1η και 3η Δημοτικές Κοινότητες από το Νοέμβριο του 2017, ενώ σύντομα αναμένεται να επεκταθεί και στην 5η Κοινότητα- ξεκίνησε μετά από την υπογραφή σύμβασης ανάμεσα στον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Ένωση Εταιρειών INTRAΚAT–INTRASOFT INTERNATIONAL S.A., σε συνεργασία με την Εταιρία Park Pal.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος, τονίζοντας παράλληλα την εύκολη χρήση του με αγορά χρόνου στάθμευσης από επιλεγμένα σημεία πώλησης, που αυξάνονται και μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής.

«Έπειτα από πέντε μήνες εφαρμογής έχουμε εντοπίσει λάθη και προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε, έχουμε προχωρήσει σε διαβουλεύσεις με φορείς και πολίτες για τη βελτίωση της κατάστασης στην 1η και 3η Κοινότητα, όπου εφαρμόζεται, ενώ προετοιμαζόμαστε για την επέκτασή του στην 5η Κοινότητα, την οποία θα καλύψουμε αρχικά σε συγκεκριμένους δρόμους που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθεί εξ ολοκλήρου».

Ο Δήμαρχος επισήμανε ακόμη ότι, προκειμένου να αστυνομεύεται αποτελεσματικά η πόλη σε 24ωρη βάση, χρειάζεται να ενισχυθεί η δημοτική αστυνομία με επιπλέον προσωπικό, ώστε το δυναμικό της να φτάσει τα 300 άτομα.

«Έχουμε από την αρχή της εφαρμογής τονίσει κι έχουμε ζητήσει από τα αρμόδια υπουργεία, να χαρακτηριστούν ανταποδοτικά τα έσοδα του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από τον χρόνο αλλά και από τα πρόστιμα, έτσι ώστε να διοχετεύονται στην βελτίωση του κυκλοφοριακού και των ελέγχων, χωρίς να επιβαρύνουν τον δημοτικό προϋπολογισμό».

Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου-Πολυχρονιάδου, ανέφερε  ότι η εφαρμογή και λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησε στις 13 Νοεμβρίου 2017 και έως τις 15 Ιανουαρίου 2018 λειτούργησε πιλοτικά, έχει δώσει μέχρι στιγμής πολύ καλά αποτελέσματα.

              220.000 σταθμεύσεις

«Ο κόσμος έχει εξοικειωθεί με το σύστημα και το υπερασπίζεται, το αρχικό κλίμα έχει αντιστραφεί και η εικόνα της πόλης έχει αλλάξει, καθώς υπάρχουν πλέον θέσεις στάθμευσης, έχει περιοριστεί η παρανομία -και λόγω της αστυνόμευσης- με αποτέλεσμα τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Προτεραιότητα της Διοίκησης είναι η προστασία των θέσεων για τους μόνιμους κατοίκους. Μέσα στους πέντε μήνες εφαρμογής, ο ρυθμός των χρηστών της ηλεκτρονικής εφαρμογής ανέρχεται στις 14.400 εγγραφές και συνεχίζει ανοδικά. Συνολικά, είχαμε 220.000 σταθμεύσεις, από τις οποίες το 80% πληρώθηκε από τα σημεία POS και το 20% μέσω application, sms και τηλέφωνο».

Η Αντιδήμαρχος αναφέρθηκε ακόμη σε κινήσεις που μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία και απόδοση του συστήματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα περισσότερες θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου.

«Από τις 3.054 θέσεις αρχικά φτάσαμε στις 3.100 ενώ αναμένεται και άλλη αύξηση των παραπάνω θέσεων με τρόπους που σύντομα θα υιοθετήσουμε, όπως η εκμετάλλευση περίπου 150 ανενεργών θέσεων φορτοεκφόρτωσης, χρήση των αχαρακτήριστων θέσεων σε κάθετους δρόμους της 3ης Κοινότητας -ανάμεσα στην Αγίου Δημητρίου και την Κασσάνδρου-  που θα αποδοθούν σε μόνιμους κατοίκους. Επιπλέον, η οδός Νικολάου Γερμανού που έως σήμερα αποδόθηκε μόνο στους επισκέπτες θα συμπεριλάβει κατά το ήμισυ και θέσεις κατοίκων, ενώ η οδός Ιασονίδου ως δρόμος πυκνοκατοικημένης περιοχής, δε θα περιλαμβάνει θέσεις επισκεπτών».

Η κ. Αγγελίδου τόνισε ότι είχε συναντήσεις με φορείς και συλλογικότητες, στο πλαίσιο των οποίων επισημάνθηκαν τόσο τα προβλήματα όσο και τα οφέλη από την εφαρμογή του συστήματος.

            Εντός του καλοκαιριού

Αναφορικά με τα προβλήματα από το μειωμένο έλεγχο -λόγω έλλειψης προσωπικού- κατά τις απογευματινές ώρες, τόνισε ότι στις θέσεις των μονίμων κατοίκων δεν παρκάρει κανείς και ότι με ισχυρή αστυνόμευση το σύστημα θα έχει 100% αποτελεσματικότητα.

Όσον αφορά στην επέκταση του συστήματος στην 5η Κοινότητα, θα ξεκινήσει αφού ολοκληρωθεί η διανομή των καρτών κατοίκων και γίνουν οι αντίστοιχες διαγραμμίσεις, που προγραμματίζονται εντός του καλοκαιριού. «Το τελευταίο τρίμηνο εισπράχθηκαν συνολικά 600.000 ευρώ από την ελεγχόμενη στάθμευση, τα οποία θα κατανεμηθούν βάσει της σύμβασης με την συνεργαζόμενη εταιρία», κατέληξε η Αντιδήμαρχος.

              195.700 έλεγχοι

Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και δημόσιας τάξης, Λευτέρης Κιοσέογλου, τόνισε ότι η Διοίκηση δίνει καθημερινό αγώνα με την παραβατικότητα στα τραπεζοκαθίσματα, τη στάθμευση και το παρεμπόριο και, αφού εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίηση του  για το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας, έδωσε στοιχεία από τις εκτιμήσεις των ελέγχων και της αστυνόμευσης.

«Από την 1η Ιανουαρίου έως και τις 11 Απριλίου 2018 έγιναν 195.700 έλεγχοι, το 65% των οποίων αφορούσε σε θέσεις στάθμευσης μονίμων κατοίκων και το 35% επισκεπτών, κάτι που δείχνει ότι ο Δήμος δεν κινείται ως εισπρακτικός μηχανισμός. Παράλληλα βεβαιώθηκαν 44.200 κλήσεις, το 68% των οποίων αφορά τους ελέγχους της Δημοτικής Αστυνομίας και το υπόλοιπο τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η εισπραξιμότητα ανέρχεται σε 11.000 ευρώ την ημέρα από την αγορά χρόνου στάθμευσης και τα σκαναρίσματα πινακίδων σε 5.000 ημερησίως».

Τέλος, ο project manager της INTRAΚAT, Αλέξανδρος Αντύπας, χαρακτήρισε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης δυναμικό, καθώς βελτιώνεται καθημερινά.

Το έργο με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών για την Εφαρμογή και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε Δημοτικές Κοινότητες (Α΄, Γ΄ και Ε΄) του Δήμου Θεσσαλονίκης» προβλέπεται από τη σύμβαση να έχει πενταετή διάρκεια.

Η συνεργασία στοχεύει στην εγκατάσταση και λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, με κοινό παρονομαστή την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες και τους κατοίκους των περιοχών εφαρμογής του έργου, την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών στάθμευσης αλλά και την εξασφάλιση των δημοτικών προσόδων που προκύπτουν από την εγκατάσταση του νέου συστήματος, προς όφελος των δημοτών.