Ξεκινά στη Θεσσαλονίκη το φεστιβάλ «Ανοιχτή Σκηνή – Θεατρικές Φωνές της Πόλης». Το πρόγραμμα

Συνέντευξη Τύπου με αντικείμενο την όγδοη κατά σειρά διοργάνωση του φεστιβάλ «Ανοιχτή Σκηνή – Θεατρικές Φωνές της Πόλης» από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, παραχώρησε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τεχνών, Έλλη Χρυσίδου, πλαισιωμένη από μέλη της Επιτροπής Θεάτρου και συντελεστών των καλλιτεχνικών σχημάτων, που θα πάρουν μέρος, από τις 15 Μαρτίου έως και τις 5 Μαΐου, στο Δημοτικό Θέατρο «Άνετον».
Η Έλλη Χρυσίδου υπογράμμισε την ιδιαίτερη σημασία της διοργάνωσης, που προβάλλει τις θεατρικές ομάδες της πόλης, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Πρόσφατα κατηγορηθήκαμε από συναδέλφους στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι τα θεατρικά σχήματα που συμμετέχουν στην ‘’Ανοιχτή Σκηνή’’ δεν δηλώνουν εκ νέου συμμετοχή, διότι δεν είναι ικανοποιημένα με τον τρόπο με τον οποίο στηρίζουμε ως Δήμος τον θεσμό, ωστόσο συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Έστω και με τα λίγα μέσα που χορηγεί ο Δήμος, οι θεατρικές ομάδες της πόλης θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν τη δουλειά τους στο πλαίσιο ενός πιο οργανωμένου θεσμού, όπως αυτός».
Όσον αφορά στις καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης, η Αντιδήμαρχος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων, για το οποίο διευκρίνισε ότι σχεδιάστηκε από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. «Είναι πολύ σημαντικό οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι που συμμετέχουν, να σχεδιάζουν τις παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις που θα στηρίξουν εν τέλει το δικό τους έργο και τη σχέση μεταξύ τους».
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο νέο project «Σκηνή Επί Πόλεως», μια κινητή θεατρική σκηνή, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το LABattoir, τον πολυχώρο πολιτισμού του Δήμου, που θα παρουσιαστεί στο 1ο Thessaloniki Design Week, που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Μάιο.
Τέλος, η Έλλη Χρυσίδου ευχήθηκε να υπάρξει συνέχεια για τον θεσμό, τονίζοντας: «Το αξίζουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον πολιτισμό, το αξίζουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, το αξίζει η πόλη για να μπορεί να έχει ένα βλέμμα στο αύριο, να μπορεί να υποστηρίζει ότι ο πολιτισμός είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης στην Θεσσαλονίκη».
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Θεάτρου, Γιάννα Τσόκου, από την πλευρά της ευχαρίστησε τον Δήμο για την γόνιμη και εποικοδομητική συνεργασία. «Δουλεύουμε κάθε φορά με μικρά αλλά σταθερά βήματα για να φτάσουμε στο σημερινό επίπεδο, στα ποιοτικά σχήματα που φιλοξενούνται, στο έντυπο του προγράμματος» τόνισε, εκτιμώντας παράλληλα ότι η φετινή διοργάνωση ίσως να είναι και η καλύτερη των οκτώ ετών.
«Υπάρχει ένα νέο θεατρικό δυναμικό στην πόλη που βρίσκει βήμα μέσω της ‘’Ανοιχτής Σκηνής’’, στο Θέατρο ‘’Άνετον’’, στο φουαγιέ του οποίου υπάρχει μια έκθεση όλων των σχημάτων που έχουν περάσει όλα αυτά τα χρόνια» υπογράμμισε η ίδια και πρόσθεσε: «Αυτό που μας δίνει η ‘’Ανοιχτή Σκηνή’’ είναι μια πολύ σημαντική χαρτογράφηση που θα παρέχει στο μέλλον πλούσιο υλικό στον μελετητή και ιστορικό του θεάτρου. Στόχοι μας όλα αυτά τα χρόνια ήταν να προκύψουν δημιουργικές συναντήσεις των ανθρώπων του θεάτρου, ενώ οι παράλληλες εκδηλώσεις έρχονται να καλύψουν την επιμόρφωση όσων ασχολούνται με την θεατρική τέχνη όπως σκηνοθεσία, δημιουργική γραφή, σκηνογραφία» τόνισε η κ. Τσόκου και κατέληξε: «Πλέον βρισκόμαστε στο κομβικό σημείο που έχει να κάνει με τη σχέση της πόλης με το θέατρο και του αστικού τοπίου με την τέχνη».
Στη συνέχεια της συνέντευξης οι συντελεστές των ομάδων έδωσαν το στίγμα των εννέα συνολικών παραστάσεων και των παράλληλων εκδηλώσεων.
Στην Επιτροπή Θεάτρου του Δήμου Θεσσαλονίκης συμμετέχουν ακόμη οι θεατρολόγοι, Αμαλία Κοντογιάννη, Νικηφόρος Παπανδρέου, Έλση Σακελλαρίδου, η σκηνογράφος, Μαρία Καραδελόγλου και ο σκηνοθέτης και ηθοποιός, Γιάννης Παρασκευόπουλος.
Το πρόγραμμα
ΠΑΡ 15, ΣΑΒ 16, ΚΥΡ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ, 21.00
ΟΜΑΔΑ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΓΚΛΟΡΥ ΝΤΑΙΗΖ
ΚΕΙΜΕΝΑ: Αλέξανδρος Κυπριώτης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κλαίρη Χριστοπούλου
Μικρές σκηνές, τραγούδια, ιντερμέδια συνθέτουν την παράσταση Γκλόρυ Νταίηζ, που διακωμωδεί επεισόδια από τη ζωή σε μια χώρα με «ένδοξο» παρελθόν.
Η παράσταση αντλεί την αισθητική της από το γερμανικό καμπαρέ και το θέμα της από την πολιτική επικαιρότητα.
Ακροβατεί ανάμεσα στο γελοίο και το τραγικό, σχολιάζοντας παράλληλα τη θέση του καλλιτέχνη-σαλτιμπάγκου, που σαρκάζει την πραγματικότητα από τη θέση του περιθωρίου, ενώ την ίδια στιγμή υποφέρει αποτελώντας μέρος της.

________________________________________
ΠΕΜ 21, ΠΑΡ 22 ΜΑΡΤΊΟΥ, 21.00
ΟΜΑΔΑ ACTORS SOCIAL CLUB
ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΣΑΙΞΠΗΡ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
Βασισμένο στο ομότιτλο έργο των A. Long, D. Singer and J. Winfield
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άγγελος Παπαδάκης
Χωρίς να χαθεί η παραμικρή λεπτομέρεια, και τα 37 έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ με τέσσερις μόνο ηθοποιούς: Οθέλλος, ραπ, μαγειρική με τον Τίτο Ανδρόνικο, 18 κωμωδίες σε μία, και όλα τ’ άλλα. Μπορούν να χωρέσουν μέσα σε μία ώρα όλα τα έργα του μεγαλύτερου δραματουργού όλων των εποχών;

________________________________________
ΠΑΡ 29, ΣΑΒ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ, 21.00 ΚΥΡ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ, 19.00
ΟΜΑΔΑ MONSTRARE ART GROUP
ΟΥΤΟΚΙΑ – ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΟΡΝΙΘΕΣ
ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θωμάς Βελισσάρης
Ο Πεισθέταιρος μετατρέπεται σε δεινό εξερευνητή του 19ου αιώνα και ανακαλύπτει έναν τόπο μυθικό με ιθαγενείς ανθρώπους – πουλιά. Η ουτοπία που τους προσφέρει
διαψεύδεται: ο πολιτισμός της Δύσης δεν επιδέχεται φτερά. Το έργο όμως εγκυμονεί τη δική του ουτοπία, προερχόμενη – οποία έκπληξις! – μέσα από το ίδιο το θέατρο. Ένα θέατρο στο οποίο ο Αριστοφάνης αναβιώνει με ανατρεπτικές παραλλαγές.

ΠΑΡ 05, ΣΑΒ 06, ΚΥΡ 07 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 21.00
ΟΜΑΔΕΣ ΓΚΡΑΝ ΓΚΙΝΙΟΛ, OBERON, ALTE FABLON
ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΟΡΕΣΤ3ΙΑ ΜΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ…
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στάθης Μαυρόπουλος
Μια διαφορετική προσέγγιση της Ορέστειας, μέσα από 500 επιλεγμένους στίχους φιλτραρισμένους από την πολυετή έρευνα σχολιαστών και δραματολόγων. Εναλλάσσοντας διαρκώς ρόλους και ύφος, τρεις υποκριτές – σχολιαστές περνάνε, άλλοτε με δραματικό και άλλοτε με απρόσμενα κωμικό τρόπο, μπροστά από τα μάτια του σύγχρονου θεατή, όλη την πλοκή και το backstage (sic!) της τριλογίας.

________________________________________
ΔΕ 08, ΤΡ 09 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 21.00
ΟΜΑΔΑ ΔΥΟTREES
ECCE HOMO
ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιάννης Τσιαβός
Το Ecce Homo – Ίδε ο Άνθρωπος – δημιουργήθηκε με αφορμή το ομότιτλο ποίημα του Friedrich Wilhelm Nietzsche, για να αναδείξει τη φιλοσοφία του Επαναστατημένου Ανθρώπου του Albert Camus και αυτή του Tractatus Logico Philosophicus του Ludwig Wittgenstein, με στόχο, πέρα από μια πρωτότυπη ιστορία εκδίκησης, μια μελέτη της ανθρώπινης κατάστασης.
H αρχική ιδέα για την υπόθεση του έργου έσμιξε με τις ιδέες πολλών μεγάλων στοχαστών ώστε να ολοκληρώσει οικουμενικά τον σκοπό της: να πραγματευτεί την πορεία του ανθρώπου, ως πολιτικού όντος μέσα στον ιστορικό χρόνο, σαν μια σπειροειδή τροχιά που τον οδηγεί στον μηδενισμό.

________________________________________
ΠΑΡ 12, ΣΑΒ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 21.00ΚΥΡ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 19.00
OΜΑΔΑ ΓΚΑΖΟΖΑ SNATCH
ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ του Σάκη Σερέφα
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Μαριλένα Κατρανίδου
Ένας φόνος στη Θεσσαλονίκη. Η ερωτική ιστορία της Λούλας και του Τάσου ανασυντίθεται από έναν Συγγραφέα για τις ανάγκες του βιβλίου του. Οι μαρτυρίες ανθρώπων που τους συνάντησαν δείχνουν τον δρόμο της αλήθειας. Ή μήπως όχι; Τρεις ηθοποιοί επί σκηνής εναλλάσσονται στα πρόσωπα του έργου, τους δίνουν μορφή και δημιουργούν μια ιστορία. Φόρμα, κίνηση και χρώμα κυριαρχούν σε μια προσπάθεια αναδημιουργίας της πραγματικότητας, των γεγονότων, των σχέσεων.

________________________________________
ΔΕ 15, TΡ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 21.00
OΜΑΔΑ MĀLUM DISCORDIAE
ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ
Θεατρική μεταφορά του διηγήματος του Γεωργίου Βιζυηνού
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χριστίνα Γυφτάκη

Ο αφηγητής – ποιητής αποφασίζει να ταξιδέψει από τον Πειραιά στη Νεάπολη της Ιταλίας με το μεγαλειώδες πλοίο «Rio Grande» όπου συναντά μια παλιά γνώριμη… Η ιστορία διαρκεί όσο και το ταξίδι τους. Ταξιδεύει μαζί και η έπαρση, η επίδειξη, ο εγωισμός, ο έρωτας… Στο ταξίδι αυτό, οι ηθοποιοί δοκιμάζονται υποκριτικά, άλλοτε στη δημοτική και άλλοτε στην καθαρεύουσα, εμπλέκοντας το θεατή στα ανθρώπινα πάθη.
________________________________________
ΠΑΡ 19, ΣΑΒ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 21.00
ΚΥΡ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 19.00
ΟΜΑΔΑ GARDENAL COLLECTIVE
FOLIE À DEUX
Εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία των αδελφών Papin
ΚΕΙΜΕΝΟ: Ζωρζίνα Τζουμάκα
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πηνελόπη Μωρούτ
Η Christine και η Lea Papin ήταν «κορίτσια για όλες τις δουλειές». Κι όμως, το Φεβρουάριο του 1933 δολοφόνησαν τα αφεντικά τους, την Κυρία και τη Δεσποινίδα του σπιτιού στο οποίο εργάζονταν επί επτά χρόνια. Ταξική εξέγερση ή παρανοϊκή ψύχωση; Η παράσταση ακροβατεί στα όρια του πραγματικού και φανταστικού χρόνου. Τα σώματα των ηθοποιών σμιλεύουν τον χώρο, δημιουργώντας εικόνες και
διαδρομές, που ενοποιούν όλα τα στοιχεία αυτής της παράστασης σε ένα ποιητικό ψυχογράφημα.

ΠΑΡ 03, ΣΑΒ 04, ΚΥΡ 05 ΜΑΐΟΥ, 21.00
ΟΜΑΔΑ ECLIPSES GROUP THEATER
ΤΟ ΜΠΟΥΛΟΥΚΙ, ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ
ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Ορτετζάτος
Πέντε άνθρωποι, πέντε προσωπικότητες διαφορετικές μεταξύ τους, συναντιούνται μετά την πεισματική παρότρυνση της Μαριγώς Καστελάνου, δημιουργώντας μια δύσκολη, μα συνάμα υπέροχη διαδρομή, ενός φιλόδοξου θιάσου. Ένα ορμητικό γαϊτανάκι στιγμών που οδηγούν στην τραγική αποκάλυψη που ποτέ δεν θέλει να παραδεχτεί και να αντιμετωπίσει ένας άνθρωπος του θεάτρου. Το κείμενο επιθυμεί να αναδείξει την ιστορική αξία των περιπλανώμενων μπουλουκιών στις αρχές του 20ού αιώνα.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΠΕΜ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ,
18.00, Θέατρο Άνετον
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ: ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Διάλεξη από τον Γιώργο Κράια, φιλόλογο, διδάσκοντα στο ΕΑΠ. Ακολουθεί συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης Ουτοκία – Παραλλαγή στους Όρνιθες και το κοινό.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Monstrare Art Group
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
________________________________________
ΔΕΥ 01 ΑΠΡΙΛΙΟΥ,
17:30 – 20:00, ΠΑΛΑΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΦΑΓΕΙΑ
26ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 35, ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ, 546 27
ΣΚΗΝΗ ΕΠΙ ΠΟΛΕΩΣ
Παρουσίαση και ανακοίνωση ανοιχτού καλέσματος για κατάθεση προτάσεων. Ένα project του προγράμματος LABattoir, βασισμένο σε μια ιδέα της Επιτροπής Θεάτρου του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Η Σκηνή Επί Πόλεως είναι μια υπαίθρια, δημόσια φορητή σκηνή, που θα φιλοξενήσει διαφορετικές μορφές τέχνης, διαλέξεις και συζητήσεις, με στόχο να λειτουργήσει ως φόρουμ καλλιτεχνών και κοινοτήτων και να κινητοποιήσει τους κατοίκους στις γειτονιές της πόλης. Η Σκηνή Επί Πόλεως σχεδιάστηκε μέσα από ένα εργαστήριο σε τρεις φάσεις, με ειδικούς από τον χώρο του θεάτρου, της αρχιτεκτονικής, του design και νέους δημιουργούς.
Το πρόγραμμα της Σκηνής Επί Πόλεως για τους επόμενους μήνες θα σχεδιαστεί από το LABattoir και την Επιτροπή Θεάτρου, μέσα από ανοιχτή πρόσκληση για την κατάθεση προτάσεων και εργαστήρια με ειδικούς.
Το πρώτο εργαστήριο θα υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες με τον σκηνοθέτη Γιάννη Παρασκευόπουλο.
Οδηγίες πρόσβασης:https://www.labattoir.or/contact.html

ΚΥΡ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 11.00, Θέατρο Άνετον
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΉ ΔΡΑΣΗ: ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΒΙΖΥΗΝΟ
Στόχος του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να έρθουν κοντά στους χαρακτήρες του Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως. Η δράση αφορά εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, θεατρο-παιδαγωγούς, σκηνοθέτες, εμψυχωτές και όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν το έργο του Βιζυηνού και τη θεατρικότητά του.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ιωάννα Λιούτσια
ΕΜΨΥΧΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ: Φιλιώ Τσομπανίδου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Ομάδα mālum discordiae
ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
________________________________________
ΚΥΡ 5 ΜΑΐΟΥ, 11.00, Θέατρο Άνετον
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ: Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1920
Με αφορμή τη φετινή θεατρική παραγωγή, του Eclipses Group Theater με τίτλο Το Μπουλούκι, το μυστικό του Ανέμου, θα παρουσιαστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση γυναικείου θεατρικού μακιγιάζ, βασισμένο σε στοιχεία μακιγιάζ της δεκαετίας του 1920. Οι πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα αποτελούν το χρονικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαδραματίζεται η πλοκή του έργου. Το μακιγιάζ της εποχής αποτέλεσε ένα από τα στοιχεία έρευνας κατά τη διαδικασία των προβών.
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Μαρία Αλεξανδρίδου
ΗΘΟΠΟΙΟΣ – ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ: Μαρία Ράπαντα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Eclipses GroupTheater
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΎΘΕΡΗ