Σ. Δανέλλης: Μπορούμε να μειώσουμε δραστικά τους οδικούς τραυματισμούς στις αστικές περιοχές

danelis spyros Τους ιδιαίτερους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στους δρόμους οι ευάλωτοι οδικοί χρήστες (μοτοσικλετιστές, πεζοί, ποδηλάτες) έθιξε με δήλωσή του στην Ολομέλεια του ευρωκοινοβουλίου ο Σπύρος Δανέλλης κατά την εξέταση των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση των 1.5 εκατομμυρίων τραυματισμών που λαμβάνουν χώρα ετησίως στην Ε.Ε.

 Σκοπός της στρατηγικής είναι να πλαισιώσει την επιτυχημένη προσπάθεια που έχει ήδη γίνει τα τελευταία χρόνια για τη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στους δρόμους της Ένωσης. Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνονται συγκαταλέγεται η αυστηρότερη επιθεώρηση της ασφάλειας των οδικών υποδομών από την Ε.Ε., η χρήση στα Ι.Χ. ειδικών συστημάτων αυτόματης ειδοποίησης των πρώτων βοηθειών, αλλά και η αποτελεσματικότερη καταγραφή των ατυχημάτων.

Στο ψήφισμά του σχετικά με το θέμα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά την υιοθέτηση στόχου μείωσης των τραυματισμών κατά 40% στην περίοδο 2014-2020, καλεί τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν κοινό ορισμό του σοβαρού τραυματισμού, καθώς και να εκπονήσει ειδική μελέτη των πόλεων στις οποίες ισχύει όριο ταχύτητας 30 χμ/ώρα, και των επιπτώσεων που το όριο αυτό έχει στην προσπάθεια μείωσης των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών.

Η πλήρης δήλωση του έλληνα ευρωβουλευτή έχει ως εξής:

 “Όπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε δραστικά τους σοβαρούς τραυματισμούς που λαμβάνουν χώρα με ανησυχητική συχνότητα στις αστικές περιοχές της Ένωσης.

 Σε ιδιαίτερο κίνδυνο βρίσκονται οι λεγόμενοι ευάλωτοι οδικοί χρήστες. Βεβαίως δεν αναφερόμαστε στους πεζούς και τους ποδηλάτες ως ευάλωτους οδικούς χρήστες επειδή το περπάτημα ή η ποδηλασία είναι εγγενώς επικίνδυνες δραστηριότητες. Τις καθιστούν επικίνδυνες τα ίδια μας τα οδικά δίκτυα, που σχεδιάστηκαν με γνώμονα τη διευκόλυνση της μηχανοκίνησης.

Η οδική ανασφάλεια που απειλεί εκατομμύρια πολίτες που μετακινούνται με ποδήλατο δε μπορεί να αποσυνδεθεί από τις αποφάσεις που απαιτούνται για υποδομές και οδικούς κανόνες στις πόλεις της Ευρώπης. Είτε πρόκειται για ποδηλατικές υποδομές, είτε για όρια ταχύτητας, είτε για εφαρμογή έξυπνων συστημάτων, είναι καιρός για ουσιαστικότερη παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην αστική μετακίνηση.”